La simfonic #1

Citisem undeva un articol „Singur la film”. Auzi la ei! Există si ceva mai frumos – singură la un concert simfonic, spre exemplu. Aflasem de concert cu 2 ore inainte ca el să fi inceput. In program: J. Brahms „Concertul de vioară si orchestră in re major, op.77” si „Simfonia a II-a in re major, op.73”. Un concert neprogramat in Suceava, nu atât pentru mine cât pentru prietenii mei, asa că, nu aveam de ales: sau merg singură, sau nu merg deloc. Eu aveam motivul meu să merg – să nu regret mai apoi că nu am mers, este mai mult decât suficient, iar ei nu aveau cum să-si dea agenda si planurile peste cap, nu-i asa?! (incă mai sunt supărată pe unii)

Sala – 1/3 goală, 2/3 dintre cei prezenți elevi, copii si mai puțin studenți, iar restul rămas – melomani si cunoscători, dar si oameni care au ajuns acolo din greseală. Mă voi opri aici. Mai mult de 50 la sută dintre cei care vin cu mine pentru prima dată la un concert simfonic, a doua oară este cert că nu vor mai veni.

Concertul a fost superb. „Muzica lui Brahms nu este strălucitoare, ci adâncă; ea satisface spiritul […] O muzică frumoasă, bogată si abundentă” (George Enescu) Cu adevărat, o muzică vibrantă si profundă. Pe durata a mai mult de o oră m-am delectat cu ce-mi auzeau urechile. Nu inteleg de ce unii consideră chiar o rusine (pentru ei, sau pentru gască) să meargă la evenimente similare-la un teatru, concert… să audieze o muzică clasică peste care au pus cliseele: „si-a trăit timpul-expirat”, „nu mai este in vogă/trend” sau oricare alte aberații de acest gen. Ce ii impiedică să incerce?! (Pentru că ce se ascultă in căsti si prin difuzoare e una, si ce se simte si se audiază intr-o sală e cu totul altceva) Nu schimb 10 concerte cu super-mega staruri pe un concert la sală!

Următorul program: 18 noiembrie 2010, Casa de Cultură din Suceava, Filarmonica de Stat Botosani. Vă recomand!

Iar eu, impresionată incă după „marea baladă romantică”, vă las in compania muzicii.

Lasă un răspuns

