pentru tine

de la început voit-am să-ți vorbesc de început,
începutul?! de-l știu oare, nu ți-am spus, nu l-am știut,
viața mea de vise plină, cum a fost, să-ți povestesc,
ți-am șoptit-o la ureche și-am uitat că mai trăiesc

te-ai pierdut, nălucă vie, Soarele când a apus
mi-a luat vise, speranțe… dor, regrete, tu te-ai dus
și s-a stins iubirea noastră cum moare pe cer o stea,
cum în grabă se topește și întâiul fulg de nea.
eu muream de venea seara, poate de n-ai fi trăit
nu vedeam lumina zilei, nimeni nu te-ar fi iubit,
poate mă nășteam ființă, neființă, un fior
ce-l purta o copiliță unui prinț ducându-i dor,
poate eram o petală dintr-o floare, pe câmpii,
sau un strop de rouă rece pe-o frunză de păpădii…
tu te-ai dus iar eu rămas-am pe-un pământ atât de greu
ce-mi stătea pe tâmple fraged ca un fiu de Dumnezeu,
mă-ngropa pământul jilav cu-al său așternut posac,
uitam tot, viața, trecutul, ce-am făcut și ce-am să fac.
„cum să mai trăiesc, iubire, dacă tu ești viața mea?!”
îmi ziceam ades în vise, toată noaptea-mi erai stea,
te visam viu și cuminte cum cu ochii m-alintai,
mă chemai să vin la tine și în brațe mă strângeai.
cum albastrul ne îmbată cu un iz dulce de cer
gândul meu zbura la tine, mă-mbăta-n al său eter…
dar sunt singură… făptură ce visează infinit,
sunt doar eu și-al meu pustiul… ah, ce dor nemărginit
dimineață ce venit-ai, la ce chin m-ai condamnat
m-am trezit parcă-n neștire, m-am trezit, m-am deșteptat
într-un așternut, în noapte în alt pat… tu nu erai
căci erai doar vis, iubire, nu puteai fi, nu puteai!

parcul este gol, omătul l-a-mbrăcat în pene mii,
fulgii mari tot zboară-zboară, un joc vesel de copii
și ce iarnă minunată, ce covor frumos de-argint
se-așternuse-n al meu suflet și pe-acest sfințit pământ
destrămare,  nostalgie, animtiri și univers,
o viață, două destine… proză, poezie, vers,
au făcut mormânt din mine, au făcut trecut din noi…
este toamna, pe-nserate… mai ții minte? și cad ploi.

2 gânduri despre „pentru tine

Lasă un răspuns

